30.08.2017

De weg naar zelfstandigheid

Momenteel zijn er veel ontwikkelingen gaande omtrent ROB-Net. De Vereniging ROB beoogt hiermee om zelf richting te geven aan toekomstige ontwikkelingen en de toekomstbestendigheid als ook het gebruiksgemak van ROB-Net te vergroten.

Daarnaast is het streven om de beheerkosten voor de vereniging en de kosten van het toegangsabonnement voor de leden te verlagen. De vereniging heeft daarom het volgende besluit genomen:

‘Vanaf 1 juli beëindigt de Vereniging ROB de samenwerking met RDC’.

Deze beslissing vereist uiteraard de nodige veranderingen. Zo wordt de helpdesk ondergebracht bij PitCrew, het IT-team dat momenteel al verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van ROB-Net. Daarnaast wordt ROB-Net per 1 juli gehost in de Azure Cloud omgeving van Microsoft.

Door meerdere taken in eigen huis te vestigen zijn de lijnen korter en is de communicatie sneller. Wij gaan er als vereniging voor zorgen dat deze ontvlechting zo soepel mogelijk verloopt voor alle gebruikers van ROB-Net. Samen werken wij aan een vooruitstrevende branchecommunicatie- en facturatiesysteem waarbij zorgvuldigheid, efficiency en gemak bovenaan staan.