30.08.2017

Eigen inlogportaal met het oog op de toekomst

Tijdens de ontvlechting met RDC is de Vereniging ROB tot de conclusie gekomen dat het algemene inlogportaal Mobi-ID geen toegevoegde waarde meer kan bieden aan ROB-Net. Hierdoor is er besloten om tegelijkertijd met de overgang naar de Microsoft Azure server ook een eigen inlogportaal voor ROB-Net te ontwikkelen. Gebruikers dienen voor 1 juli zelf inloggegevens aan te maken voor het nieuwe ROB-Net inlogportaal.

Het inlogportaal van ROB-Net is gratis voor gebruikers en bevordert het streven om de kosten van het toegangsabonnement voor de leden te verlagen. Daarnaast is een inlogportaal in eigen beheer beter te monitoren en aan te passen. De helpdesk van de Vereniging ROB is uiterst bedreven in het ondersteunen van nieuwe inloggegevens voor iedere gebruiker.

Uiteraard wordt alles in het werk gesteld om de overgang van Mobi-ID naar het eigen inlogportaal van ROB-Net zo soepel mogelijk te laten verlopen. Graag willen wij iedere gebruiker erop attenderen dat het Mobi-ID abonnement beƫindigd kan worden als deze alleen gebruikt werd voor ROB-Net. Indien deze voor meerdere diensten wordt gebruikt, is verdere actie niet nodig.