07.09.2017

Samenwerken aan efficiënte oplossingen

In ROB-Net bestaat de mogelijkheid voor iedere leverancier om maandelijks een export te ontvangen van de Management Informatie (MI), ook wel transactiedata genoemd. Dit bestand bevat alle informatie van de afgehandelde werkopdrachten van desbetreffende leverancier in ROB-Net. Al deze gegevens samen vormen een handig overzicht.

Al enige tijd is er sprake van een wens onder de grotere gebruikersgroepen. In het geval van een leveranciersketen kan het wenselijk zijn om alle MI van deelnemende leveranciers gezamenlijk te ontvangen. Hierdoor is er in één oogopslag inzicht in een hele keten van leveranciers. Uiteraard scheelt dit tijd en geld!

Inmiddels is er hiervoor een functionaliteit gebouwd in ROB-Net: Groepsgebruikersorganisatie. Deze groep wordt samengesteld door een organisatie die nog niet als leverancier geregistreerd staat in ROB-Net en dus ook niet als leverancier werkzaam is. Het gaat echt daadwerkelijk om een aparte, overkoepelende organisatie. Vandaar dat er ook een apart lidmaatschip van de Vereniging ROB is aangemaakt voor deze groepsgebruikersorganisaties.

Nadat de groepsgebruikersorganisatie de groep heeft aangemaakt, kan deze de bijbehorende leveranciers uitnodigen voor deelname. De leverancier heeft altijd de mogelijkheid om het verzoek tot deelname goed te keuren of af te wijzen. Zodra een leverancier de deelname heeft geaccepteerd, dient de Vereniging ROB de deelname te verifiëren. Zo houden we de informatie veilig en binnen de deuren van ROB-Net. Een systeem dat efficiënt werkt, ook voor grotere groepen. Samen inzicht, samen succesvol en samen betrokken!